2009. június 3., szerda

ÖSSZEGZÉS

Tanfolyamunkon az utolsó feladat összegzést készíteni a képzésről. Bár még hivatalosan nincs vége (hiszen a csoportmunka leadási határideje, jún. 4-e 11:55), úgy vélem meg tudom fogalmazni a gondolataimat, érzéseimet már most.

Már többször említettem, hogy mennyire hiányzott a tanulás, az új ismeretek megszerzése. Erre a tanfolyami lehetőségre a könyvtáros levelezőlistán, a Katalist-en találtam. Megnéztem a képzés oldalát és rögtön jelentkeztem is. Kíváncsi voltam, ilyen keretek között vajon milyen minőséget lehet elérni. Nem csalódtam, sőt...

Már írtam egy régebbi bejegyzésben, hogy mennyire tetszik, ahogy oktatónk Vincze Andrea beküldött feladatainkat értékeli, kérdéseinkre válaszol, kapcsolatot tart velünk. A tananyagok jól érthetőek, rövidek. Nem igényelt naponta több órás elfoglaltságot, szabadon osztható be a tanulásra szánt idő.Úgy vélem, hogy a kítűzött célt elértem, minden tananyagot el tudtam sajátítani, persze vannak kedvenceim is. Várom a tanfolyam folytatását, remélem lesz rá lehetőség.

Eddig "érzelmesebb" húrokat pengettem, most jöjjön a tananyagok szubjektív értékelése.

  • Diigo

Számomra ez az anyagrész a legkevésbé hasznos. Bár értem a lényegét, de ritkán fogom használni.

  • Blog

A technikai feladatokkal nem volt problémám. Ami nehézséget okoz számomra, az a rendszeres írás és a téma. Nem véletlenül választottam címnek a "palimszeszt" kifejezést, egy beírást többször is átfogalmazok és kitörlöm az előzőt. Ennek ellenére úgy gondolom, ha még egy kicsit erőltetem, rutinná válhat a blogolás. Persze ennek csak akkor van értelme, ha egyre több rendszeres olvasóm lesz, akik kommentekkel árasztanak el. El kell árulnom azt is, hogy csoporttársaim blogjait nem csak a beírásaikért nézem meg, hanem az általuk használt technikai megoldások is nagyon érdekelnek. Szeretném fejleszteni a blogomat, már csak idő kell hozzá!

  • Picasaweb

Jó volt megismerni ezt a lehetőséget, tetszik. Jómagam nem vagyok fényképező típus, viszont a gyerekeim mindent megörökítenek, amit csak lehet. Meg fogom ismertetni velük ezt az oldalt és biztos vagyok benne, hogy használni is fogják, nem csak Picasa3-at.

  • Dokumentumok

Ez a tananyag az egyik, amelyikkel nagy terveim vannak a munkahelyemen. Feltett szándékom, hogy megtanítom a kollégáimat is használni és kihasználni a dokumentumok lehetőségeit.

  • Naptár

Nos ez is egy olyan lehetőség, amit el kell fogadtatni a kollégákkal, sőt a családdal is. Már most tudom, hogy nem lesz könnyű. Még a gyerekeim is ragaszkodnak a kis hagyományos naptárjukhoz, bármily furcsa, szeretik lapozgatni. Könyvtárunk honlapján, szerepel egy intézményi naptár, itt található meg minden rendezvényünk. Érdekes módon a kollégák egyáltalán nem használják, inkább a hagyományos naptárt preferálják. Ha sikerül tudatosítani a plusz szolgáltatásokat, talán megbarátkoznak vele.

  • Csoport létrehozás

Ez a másik tananyag, amivel terveim vannak a munkahelyemen, ki szeretnék dolgozni és elfogadtatni egy belső információs hálózatot, ugyanis nekünk nincs ilyen, és bár csak 15-en vagyunk, az információ nem úgy terjed, ahogy kellene. Ez az ingyenes lehetőség sokat javíthat a helyzeten.

  • RSS

Fontos, lényeges dolog, és leginkább hasznos.

  • iGoogle

Már volt iGoogle oldalam, igaz az itt tanultakhoz képest nagyon szerény. Ezt az oldalt fejlesztettem tovább és szándékomban áll tovább alakítani, mert egyre inkább tetszenek a benne rejlő lehetőségek.

  • Csoportmunka

A csoportmunka lényege az együttműködés, a közös cél. Ezen a tanfolyamon az elsajátított technikai lehetőségeket kihasználva kell együtt dolgozni. Már volt alkalmam egyéb képzések keretében csoportmunkát végezni, de itt valahogy a tagok jobban motiváltak, gyorsabban reagálnak.

Örülök, hogy jelentkeztem, és várom a folytatást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése